Saturday, December 25, 2010

CATATAN YDP

ESOK 26 Disember 2010, akan diadakan mesyuarat Jawatankuasa BAHASA di hotel Beverly Hotel Kota Kinabalu, jam 12.00 tengahari. Semua jawatankuasa BAHASA dijemput hadir. Antara agenda yang akan dibincangkan ialah seperti berikut:

1. Mengesahkan mesyuarat lalu
2. Membincangkan Pendaftaran Persatuan
3. Membincangkan Mesyuarat Agung BAHASA 2011
4. Membincangkan Kalendar BAHASA 2011
5. Membincangkan Kegiatan Penerbitan ahli BAHASA 2010
6. Membincangkan Sayembara Menulis Cerpen SEDCO-BAHASA 2011
7. Membincangkan Hari Puisi Nasional 2011
8. Membincangkan Hubungan kerjasama BAHASA-PENA
9. Membincangkan Aktiviti Penulis Muda/Pertemuan Penulis Muda
10. Hal Hal Lain Berbangkit
11. Penanguhan mesyuarat
Saya juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Natal kepada ahli BAHASA yang beragama Kristian. Seterusnya Selamat Tahun baru 2011 dengan harapan tahun baharu 2011 akan membawa keberkatan dan masa depan yang lebih cerah kepada kita semua. Mudah-mudahan juga bidang sastera kita akan terus menyerlah dan kita akan memberi sumbangan dan impak yang lebih berkesan dalam konteks sastera kebangsaan.
Saya juga mengucapkan tahniah kepada ahli BAHASA yang akan menerima hadiah sastera Sabah yang majlis penyampaiannya akan disempurnakan oleh Tuan Yang Terutama Yang Di Pertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima Haji Ahmadshah Abdullah. Majlis itu dijangka akan turut dihadiri oleh Ketua Pengarah DBP Datuk Tarmuzi dan beberapa kenamaan lain.

Saya difahamkan BAHASA disediakan 3 buah meja dalam majlis penyampaian yang diadakan di Dewan Besar DBP Cawangan Sabah itu. Jadi datanglah beramai-ramai, memenuhi meja yang disediakan dan meraikan teman-teman kita ahli BAHASA yang berjaya meraih hadiah sastera sabah tahun penilaian 2008/2009 ini.
Sahabat kita daripada Badan BAHASA Cawangan Membakut juga dijangka akan menyerikan lagi majlis berkenaan dengan persembahan mereka yang hebat dan pernah menggegarkan pentas penyampaian Hadiah Novel Kerajaan Negeri Sabah beberapa minggu lalu.

JM

No comments: