Tuesday, December 15, 2009

KarnaDya Solutions Mencari Penulis

Anda Minat Menulis?
Anda Berbakat?
Anda Ada Cerita Yang Menarik?
Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan?

Hantarkan Karya Anda!
Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos:

1. Pengenalan Watak - perkenalkan setiap watak penting di dalam karya anda. Nama dan identiti yang membezakan antara mereka.

2. Rumusan keseluruhan cerita anda (dari awal hingga akhir). Bahagian ini merupakan bahagian paling penting dalam penilaian manuskrip anda. Pastikan anda menulisnya dengan jelas.

3. Contoh bab di dalam karya anda.
4. Tema-tema di dalam cerita anda (misteri/cinta/seram/fantasi dan sebagainya).
5. Nyatakan sama ada cerita anda untuk golongan dewasa , remaja ataupun awal remaja.
6. Jumlah mukasurat yang dicadangkan.

Format Muka Hadapan Manuskrip:

1. Tajuk karya:
2. Nama Pena:
3. Nama Penuh:
4. Alamat:
5. No IC:
6. No Tel:
7. Alamat Emel:

Format Manuskrip: Times New Roman, Font Saiz 12, Spacing 1.5

Tempoh maklumbalas ialah dari 1 - 90 hari, bergantung kepada keadaan. Sekiranya melebihi tempoh tersebut, sila emel writer@karnadya.com.myAlamat email ini telah dilindungi dari spam bots, anda perlukan Javascript enabled untuk melihatnya . Setelah mendapat maklumbalas, sila hantarkan manuskrip penuh anda kepada kami melalui emel ataupun pos ke alamat berikut:

Writers Corner,
KarnaDya Solutions,
No. 4, Jalan 2/4H,
Bandar Baru Bangi,
43650, Selangor.

2 comments:

Nur Izzati Farzana said...

saya nak tanya..saya merupakan pelajar sekolah menengah..saya minat menulis novel..sekiranya saya menghantar karya saya,adakah karya saya akan diterima walaupun saya masih bersekolah lagi?

emelia shahila said...

saya nak tanya boleh tak pelajar sekolah rendah menghantar karya?saya budak sekolah rendah yang berusia 11 tahun.