Saturday, November 14, 2009

TAHNIAH PARA PEMENANG HADIAH BAHASA SEDCO

YDP BAHASA dengan ini memaklumkan bahawa pemenang Hadiah Cerpen SEDCO-BAHASA 2009 ialah seperti berikut:

Tempat pertama: Dgku Mastura Pg Ismail (Cerpen Lai Ku Laila)
Tempat kedua: Angela Engkuan (Cerpen Ayah)
Tempat Ketiga: Dgku Mastura Pg Ismail (Cerpen Visi Sophia)
Saguhati: Faridah Abd. Hamid (Cerpen Pen bersalut emas)
Saguhati: Wellnie Joykin (Cerpen Rahsia Hati)
Saguhati: Katherina Tati (Cerpen Sogit)

Tahniah kepada para pemenang dan semua penerima diwajibkan hadir pada majlis penyampaian hadiah berkenaan. maklumkan kepada kawan-kawan yang lain dan bawalah mereka beramai-ramai memeriahkan majlis berkenaan.

3 comments:

Hasyuda Abadi said...

Tahniah kepada semua pemenang. Saya percaya peraduan ini bakal menjadi pemangkin menyerlahnya bakat-bakat baru dalam penulisan cerpen yang bermutu di Sabah. Peranan Sedco sebagai mekanisme pembangunan fizikal penting di Sabah juga mempunyai peranannya yang tersendiri untuk mengimarahkan dunia sastera khususnya dalam mengangkat khazanah sastera di peringkat global. Tahniah juga kepada Badan Bahasa dan Sastera Sabah.

HASYUDA ABADI,
IPS.

Badan Bahasa dan Sastera Sabah said...

Terima kasih saudara Hasyuda, marilah kita bersama bersatu untuk sama-sama memainkan peranan menyemarakkan dunia sastera Sabah dengan pelbagai kegiatan sastera di negeri ini agar bakat-bakat baharu dapat diketengahkan di masa akan datang.

Anonymous said...

First of all, I would like to express my congratulation to all the winners for the short story's contest. well done and keep up a good work.