Saturday, May 22, 2010

PELAWAAN MENYERTAI PROGRAM PENULISAN MASTERA XIII (DRAMA) DI BOGOR INDONESIA

SESIAPA yang berminat menyertai program penulisan MASTERA (Drama), BAHASA mempelawa(seorang penulis sahaja) daripada ahli BAHASA untuk menyertai program penulisan berkenaan bertempat di Agra Mulya, Puncak Bogor Indonesia bermula 18 Julai 2010 hingga 28 Julai 2010. Walau bagaimanapun semua perbelanjaan menyertai bengkel berkenaan ditanggung sendiri oleh peserta yang berminat. BAHASA hanya memberi saguhati dalam jumlah yang kecil kepada peserta berkenaan. Para pembimbing adalah daripada kalangan sasterwan, penulis dan dramatis yang professional dan tersohor dalam bidangnya daripada beberapa Negara Asean.

Syarat penyertaan adalah seperti berikut:
1. Mengisi borang persetujuan yang boleh didapati daripada yang Di Pertua BAHASA secepat mungkin.

2. Menyediakan biodata dan profil peribadi

3. Mengirimkan sebuah skrip drama pentas yang belum pernah diterbitkan dalam mana-mana media. Panjang skrip drama sekurang-kurangnya 20 halaman kertas A4 bertaip baris dua langkau

4. Menyediakan 2 keping gambar berukuran 4 X 6

5. Mengurus / menyediakan sendiri pasport antarabangsa

6. Menyediakan laporan selepas selesai program (perlu diserahkan tujuh hari selepas program penulisan MASTERA kepada secretariat MASTERA Malaysia di DBP Kuala Lumpur, di alamat Setiausaha MASTERA Malaysia. Bahagian Pengembangan Sastera Jabatan Sastera, Aras 22 Menara DBP 50926 KUALA LUMPUR.

7. Borang dan penyertaan mesti dihantar kepada YDP BAHASA untuk diserahkan kepada DBP Kuala Lumpur sebelum 7 Jun 2010.

Sekian terima kasih.

No comments: