Monday, May 16, 2011

Laman baharu BAHASA

Assalamualaikum dan salam silaturrahim,

Buat semua warga ahli jawatankuasa tertinggi BAHASA. Dengan rasa rendah diri selaku orang baru dalam BAHASA, saya ingin menjemput tn/pn berkunjung ke laman BAHASA fm kita http://mkajunai.net/BAHASA/ .

Menurut Tn Jasni, program besar BAHASA akan ada pada 27 - 29 Mei ini, dan menghendaki program tersebut untuk dikeudarakan melalui BAHASA fm agar seluruh pendengar tanahair yg tidak berkesempatan utk hadir dpt mendengarkan pengisian program tersebut.

Pastinya saya faham, kita semua sibuk dengan tanggungjawab harian yang memungkinkan untuk kita adakan pertemuan dlm masa terdekat ini sebelum menjelangnya program tersebut. Dengan itu, kebiasaannya insyaAllah, saya sentiasa berada di bahagian bilik sembang laman tersebut untuk membantu tn/pn tentang sebarang cara pengisian forum dan sebagainya.

Semoga dalam masa seminggu sebelum program tersebut , kita dapat 'publish'kan link laman tersebut kepada semua yang berkenaan dan yang berminat untuk mengikuti perjalanan program terutamanya perjalanan BAHASA Sabah yang tak pernah berehat dlm memperjuangkan sastera di Sabah mahupun tanahair.

Mohon izin untuk penerangan tn/pn mengenai laman http://mkajunai.net/BAHASA/..

Dalam FORUM BAHASAfm juga telah disediakan ruangan tinta YDP, perkenalan biodata penulis dan 'user', karya penulis, ruang cadangan, ruang promosi hasil karya. semoga dgn ini, peminat/ pembaca mudah utk mndapatkan/belian hasil karya penulis Sabah. Saya mohon cadangan utk penambahan ruangan forum yg perlu lagi utk forum ini.

Mengenai BILIK SEMBANG pula, perlu adanya admin 'chatroom' yg dpt menjwb secara terus permasalahan/ keperluan terutamanya penulis2 muda yg jauh dan mempunyai masalah dlm mendptkan info mahupun masalah karya mereka.

Mengenai RADIO ONLINE BAHASAFM pula, ianya dapat membantu utk semua ahli BAHASA, karyawan2, penulis2 muda, dan peminat2 sastera untuk mengikuti sebarang program dan mengetahui apa jua info2 drpd BAHASA. Melalui radio online juga pengkarya berpeluang utk keudarakan/ membacakan sendiri karya-kaya mereka, untuk peminat/pendengar.

InsyaAllah, dalam pertemuan akan datang kita dapat membuat ketetapan masa dan jadual untuk admin chatroom, admin forum, pemberi info atau dj BAHASAfm. Tentang bilik sembang dan radio, memandangkan kita pastinya sibuk dengan tugas, hanya perlu ketetapan masa selama dua jam dalam sehari untuk bertemu penulis/peminat di bilik sembang dan dua jam untuk dj BAHASA berkeudara menyampaikan sebarang info. Contohnya masa dari jam 8mlm hingga 10mlm (sesekali bolehlah peminat minta lagu utk penulis kesayangan :D ). Untuk makluman, lagu-lagu radio BAHASAfm sentiasa berkumandang. Bolehlah mencari inspirasi ketika menulis hehe.

Maaf..sedar tak sedar, penerangan hamba panjang berjelah.
Semoga BAHASAfm antara salah satu laluan untuk menggemerlapankan lagi sastera di Sabah, menggilap penulis muda, laluan utk dapatan karya di Sabah dan silaturrahim antara sesama penulis dan pembaca khasnya di Sabah dan seluruh tanahair.

p/s- ahad ni saya ada di kk bersama kak @salbiah jabrin.

salam kemaafan dan wassalam.

@jun irnanis
0135551264
http://irnanismama.blogspot.com/

No comments: